Ved kiropraktorerne Lisbeth Lantto & Ole Hansen | Søndergade 25  | 8600 Silkeborg | Tlf. 86 81 20 05 | Reception@SilkeborgRygcenter.dk | Kiropraktorvagten

                                                         

                                                                     


TRX træning


 

Derfor TRX træning

TRX træning er for dig, som gerne vil have lidt større udfordringer

I blandt andet gymnastik, klatring, crossfit og lignende bliver der lagt meget vægt på funktionelle øvelser og styrke som for eksempel håndstand.

Disse øvelser sætter krav til ikke bare ens styrke, men også balance og smidighed.

Dette er en af de store fordele ved at træne funktionelt, da det udfordrer kroppen på mange områder samtidig, i stedet for kun at fokusere på styrken.

Der er ingen grund til at være stærk, hvis man ikke kan bruge sine muskler rigtigt.


Træningens opbygning

Det er 15 minutters opvarmning på motionscykel eller crosstrainer efterfulgt af  30 minutters effektiv styrketræning, hvor vi sætter fokus på funktionelle øvelser med kropsvægt som modstand.

Coretræning - mavemusklerne

Stabilitet i skulderled

Styrke mave, ryg, skuldre og ben

Der bliver lagt vægt på at skabe et harmonisk forhold mellem de forskellige muskelgrupper.

Det vil sige at træningen bliver tilrettelagt så både forside og bagside bliver trænet, og at der ikke opstår ubalance i styrkeforholdet eller smidigheden mellem de forskellig muskler.

 
Lidt om Mikkel Plougheld

Gymnastik
Mikkel har mange års erfaring som træner indenfor gymnastik som han også
selv har dyrket på konkurrenceplan.

Klatring
De seneste 5 år har Mikkel været aktiv indenfor klatring og specielt indenfor bouldering. Bouldering er klatring på
mindre vægge med madrasser under. Denne sport kræver stor smidighed og fokus på at bruge musklerne rigtigt.

Rådgivning
Derudover samarbejder Mikkel med Aarhus Boulders hvor han rådgiver om træning. Han lægger stor vægt på
de funktionelle øvelser i træningen og bruger ofte ringøvelser fra TRX. 

 

dan kommer du i gang

Første besøg er en individuel tid på 40 minutter og efterfølgende træninger består af 15 minutters opvarmning og 30 minutters TRX træning - det kan være individuelt eller på hold af maksimalt 3 personer.

Der vil til enhver tid være mulighed for, hvis der er behov, der ikke kan tilgodeses på holdet, at kombinere forløbet med individuel behandling, så du får det optimale udbytte af træningsforløbet.

Træningstid
Den første træningstid er en individuel tid på
40 minutter, som du bestiller ved tilmelding.

Derefter ligger træningen:

Mandag     kl. 15.15-16.00

Fredag   kl. 14.15-15.00

Priser se her


Til forsiden - Silkeborg Rygcenter -  kiropraktor, fysioterapeut, ergoterapeut mm. i Silkeborg
 

 

Kiropraktorerne Lisbeth Lantto & Ole Hansen  |  Medlem af Dansk Kiropraktor Forening  |  Autoriseret af Sundhedsstyrelsen  |  Overenskomst med Sygesikringen.