Ved kiropraktorerne Lisbeth Lantto & Ole Hansen | Søndergade 25  | 8600 Silkeborg | Tlf. 86 81 20 05 | Reception@SilkeborgRygcenter.dk | Kiropraktorvagten

                                                         

                                                                     


TRX/Slyngetræning


 

Derfor TRX træning

TRX træning er for dig, som gerne vil have lidt større udfordringer

TRX træning er slynge træning, hvor man anvender kroppen som træningsredsakb gennem funktionelle øvelser. Træningen er til dig der ønsker en udfordrende og effektiv træningsform.

Via TRX/Slyngetræning får du  øget din generelle  styrke og stabilitet omkring ryg og mave.

Der sættes krav til ens kropsstabilitet, styrke og balance. Fordelen ved TRX/slynge træning er, at det udfordrer kroppen på mange områder samtidigt, så kroppen udfordres som en helhed.

TRX/slynge træning giver super effekt stabilitet og styrketræning. Du får trænet hele kroppen, og justerer selv niveauet for træningen og sværhedsgraden.

Målgruppe

TRX træning er for alle uafhængig af alder og træningsniveau. Al TRX/slynge træning er tilrettelagt efter individuelle mål og behov, og varetages af vores fysioterapeut.

Det kan være for dig, som:

- Ønsker opbygning af stabilitet/styrke af hele kroppen eller enkelte led og muskler

- Har eller har haft gener i bevægeapperatet: Instabil lænd, skulderblad der vinger, knæ der driller osv

- Gerne vil tabe dig, have en stærk og flot krop på rekordtid

- Skal have genoptræning eller vedligeholdelsestræning efter en evt skade.

- Ønsker en hverdag uden gener i bevægeapperatet


Træningens opbygning

Det er 15 minutters opvarmning på motionscykel eller crosstrainer efterfulgt af  30 minutters effektiv styrketræning i TRX/slyngen, hvor vi sætter fokus på funktionelle øvelser med kropsvægt som modstand.

Coretræning - mave/ryg træning

Stabilitet/styrke i skulderled

Styrke af ben/balder

Smidighed

Der bliver lagt vægt på at skabe et harmonisk forhold mellem de forskellige muskelgrupper.

Det vil sige at træningen bliver tilrettelagt så både forside og bagside bliver trænet, og at der ikke opstår ubalance i styrkeforholdet eller smidigheden mellem de forskellig muskler.

 
Lidt om Susanne Reuter

TRX/slyngetræningen varetages af Susanne, som er uddannet fysioterapeut, og har specialviden om netop TRX/slyngetræning samt erfaring fra både klinik og fitnesscenter.

I fitnesscenter har hun brugt TRX som en del af træningsforløb og behandlinger, samt holdinstruktør, hvor hver enkelte øvelse bliver tilrettelagt efter den enkelts behov og fysiske formåen.

 

 

dan kommer du i gang

Træningen foregår i vores træningssal enten på hold eller som personlig træning.

Forløbet indeholder 1 x 40 min individuel træning, hvor der fastlægges træningsniveau og mål. Samt efterfølgende 7 x TRX/slyngetræninger bestående af 15 minutters opvarmning på kondicykel eller crosstrainer og 30 minutters TRX/slyngetræning.

Holdtræningen ligger fast;

Fredag kl. 14.45-15.30

eller

Torsdag     kl. 16.45 - 17.30

Kontakt vores fysioterapeut Susanne pr mail: sr@silkeborgrygcenter.dk eller ring til receptionen på tlf: 86 81 20 05 for spørgsmål eller tilmelding.

Der vil til enhver tid være mulighed for, hvis der er behov, der ikke kan tilgodeses på holdet, at kombinere forløbet med individuel behandling, så du får det optimale udbytte af træningsforløbet.

 

Priser se her


Til forsiden - Silkeborg Rygcenter -  kiropraktor, fysioterapeut, ergoterapeut mm. i Silkeborg
 

 

Kiropraktorerne Lisbeth Lantto & Ole Hansen  |  Medlem af Dansk Kiropraktor Forening  |  Autoriseret af Sundhedsstyrelsen  |  Overenskomst med Sygesikringen.