TRX træning

          
Hvad er TRX træning?
  • Coretræning: Mave / ryg træning
  • Stabilitet- og styrketræning af  skulder og arme
  • Styrketræning af ben / balder / bækken / hofte
  • Smidighed- og balancetræning

TRX træning er for dig, som gerne vil have lidt større udfordringer, da TRX træning er slynge træning, hvor man anvender kroppen som træningsredskab gennem funktionelle øvelser.

Via TRX/Slyngetræning sættes der krav til ens styrke, stabilitet og balance, og udfordrer kroppen på mange områder samtidigt.

TRX/slynge træning giver super effekt stabilitet og styrketræning. Du får trænet hele kroppen, og justerer selv niveauet for træningen og sværhedsgraden.

Målgruppe

TRX træning er for alle uafhængig af alder og træningsniveau. Al TRX/slynge træning er tilrettelagt efter individuelle mål og behov, og varetages af vores fysioterapeut.

Det kan være for dig, som:

  • Ønsker opbygning af stabilitet/styrke af hele kroppen eller enkelte led og muskler
  • Har eller har haft gener i bevægeapparatet: Instabil lænd, skulderblad der vinger, knæ der driller osv.
  • Gerne vil tabe dig, have en stærk og flot krop på rekordtid
  • Skal have genoptræning eller vedligeholdelsestræning efter en evt. skade
  • Ønsker en hverdag uden gener i bevægeapparatet
Træningens opbygning

Det er 15 minutters opvarmning på motionscykel eller crosstrainer efterfulgt af 30 minutters effektiv styrketræning i TRX slyngen, som bliver tilrettelagt individuelt.

Der bliver lagt fokus på hvert enkeltes målsætning gennem funktionelle øvelser med kroppen som modstand. Der afsluttes med udspændingsøvelser.

 

Lidt om Susanne Reuter

TRX træningen varetages af Susanne, som er uddannet fysioterapeut, og har specialviden om netop TRX. Derudover erfaring fra både klinik og fitnesscenter.

Sådan kommer du i gang

Træningen foregår i vores træningssal enten på hold af max. 3 deltagere eller som personlig individuel træning.

Forløbet indeholder 1 x 40 min individuel introduktion til træningen, hvor der fastlægges træningsniveau og mål. Samt efterfølgende 7 x TRX træninger bestående af 15 minutters opvarmning på kondicykel eller crosstrainer og 30 minutters TRX træning.

Holdtræningen ligger fast;

Fredag kl. 14.45-15.30

eller

Torsdag kl. 16.45 – 17.30

 

Kontakt vores fysioterapeut Susanne pr mail: sr@silkeborgrygcenter.dk eller ring til receptionen på tlf: 86 81 20 05 for spørgsmål eller tilmelding.

Der vil til enhver tid være mulighed for, hvis der er behov, der ikke kan tilgodeses på holdet, at kombinere forløbet med individuel behandling, så du får det optimale udbytte af træningsforløbet.

Se vores priser

Silkeborg Rygcenter er tilsluttet overenskomsten mellem Sygesikringen og Dansk Kiropraktor Forening.

Det betyder, at de fleste ydelser på Silkeborg Rygcenter udløser tilskud fra Den Offentlige Sygesikring og dermed også fra Sygesikringen Danmark.

Læs mere